vrijdag 18 september 2015

#SISTERBUSINESS | ZUSTER #7 achter de schermen



Eens in de zoveel tijd spam ik mijn social media vol met opmerkingen over ZUSTER. Wie mij volgt zal het niet ontgaan; ZUSTER is ons (van mij en mijn zuster Eva) tijdschrift dat vier keer per jaar verschijnt. Deze vrijdag een voorproefje van de nieuwe editie!




ZUSTER maken we helemaal zelf, van begin tot eind. Indie-publishing heet dat (wist ik eerst niet, kwam ik achter. Ik vind het wel interessant klinken). We verzinnen waar het over moet gaan, verzamelen en maken beeld dat hier bij past, kibbelen over hoe de cover er uit gaat zien, scannen alles, bewerken het, plakken het in elkaar, fietsen naar de copyshop op en neer, en verkopen vervolgens het uiteindelijke blad via onze webshop, Facebook en soms op een kunstmarkt.


Zuster is dit keer een kleurboek! Het binnenwerk is altijd in zwart-wit, en het leek ons leuk dit uit te buiten. Daarom kun je het desgewenst zelf inkleuren. Of niet, het is maar net waar je zin in hebt. Kleurboeken zijn so wie so nogal hip, elke boekwinkel vult minimaal een tafel met boeken vol mandala’s, bloemen en andere repetitieve patroontjes. Daar willen wij aan meedoen!. De zuster is iets minder zoet, maar hèèl cultureel verantwoord want het gaat over kunst.


‘The Art of Coloring!’ Hij is uit, en hij is te koop! Leuk om cadeau te doen (aan je Zuster? Of broeder) of gewoon voor jezelf. 

Fijne vrijdag!

Liefs, Anne (en Eva)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten