dinsdag 14 juni 2016

#Illustratorlife, een week lang. Deel 2

Hallo! Ik ben er weer met een nieuw verslag van wat ik heb uitgespookt de laatste tijd. Meestal wacht ik met dit soort verslagen tot ik een keer een lekker drukke week heb! En dan vergeet ik in de drukte om foto’s te maken. Dat is dan weer jammer.

Op 4 juni gingen Eva en ik naar de illustratie biënnale. Helemaal naar Haarlem, ja, we wonen in groningen, ja, dank u, we weten het. Het was best lekker wakker worden in de trein :)

Peter van Straaten zou de opening van de illustratie biënnale doen, samen met de organisatie. Maar hij was ziek. Dus mochten wij mee het balkon op. En omdat er elk jaar iets naar beneden wordt gegooid, hadden we iets verzonnen om te gooien; mini zines! 



De Illustratie biënnale is een tweejaarlijks ding (want; biënnale) ter viering van illustratie. Er zijn inspirerend sprekers (dit jaar o.a Pieter van Eenooge, Floor Rieder, Henning Wagenbreth), exposities, een winkel, en andere activiteiten. Een van die andere activiteiten waren wij, met onze Stalinski Selfie Service. 



En daarna zaten we 6 uur lang portretten te tekenen. We hadden gedacht dat we tussen het tekenen door wel even naar binnen konden lopen bij de lezingen, maar neen. Er stond de hele dag een rij en dat was eigenlijk wel prettig, konden we lekker door tekenen. We deden dit keer hele kleine portretjes, A6, op gekleurd papier. Mèt een certificaat er bij.



Tijdens de illustratie Biënnale waren er ook de stripdagen (wederom; we hadden verwacht rustig even over de markt/door de harmonie te lopen. Maar neen; doortekenen) waar we dus niks van mee kregen. Dat was jammer. 

Ergens in deze week stond er een stuk in de krant over de niet al te beste situatie van de stripwereld. Niet heel hoopvol. Maar van de laatste zinnen werd ik stiekem toch wel blij… #humblebrag 




Diezelfde week werd de film van PIT gepresenteerd. Er zit ook een website bij en ik maakte de illustraties. Erg leuk, want ik kon pratende kamerplanten tekenen. 





Op woensdag ging ik weer naar Haarlem. Want ik wilde toch iets van de stripdagen zien. Eerst verdwaalde ik in het park, toen ging ik naar het Dolhuys (daar wilde ik so wie so heen, èn ze hadden strips).




Daarna liep ik naar het centrum, en ging naar een paar underground expo’s (het centrale thema dit jaar) 







En naar de expositie van Drawing the times





En naar een paar galerieën waar ik geen foto’s durfde te maken want er was niemand behalve ik en een serieuze galerie man/vrouw aan een tafel achter aan macbook. 


En ik ging naar de expositie van Gert Jan Pos. 52 foto’s van stripmakers. 


En ik hing er zelf ook tussen! 


En mijn zus ook



Verder werkte ik natuurlijk ook deze week. Aan opdrachten.









En aan boekjes, want zaterdag was er een zine-markt in BED, een nieuwe koffietent in de GYM (snapt u het nog?) in Groningen. Spread Zinefest. Een thuiswedstrijd dus. Ik zat de hele dag achter mijn tafeltje, verkocht wat boekjes, maakte wat praatjes met mede-boekjes-verkopers. En ruilde een paar zines. Anke zat vanaf halverwege de middag bij me achter mijn tafeltje. 




Dat was het weer. Op naar de volgende week! Vonden jullie het leuk om mee te kijken? Let me know, dan neem ik de volgende keer meer foto's! 

3 opmerkingen:

  1. Gaaf Anne! Ik wilde nog een portret van mezelf maar er stond een constante rij. Lekker bezig!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi iris! Wat leuk dat je reageert :) Hè ja wat stom he, die rij ;) Wie weet een volgende keer!

    BeantwoordenVerwijderen